Luustoterveys ja osteoporoosi

Safehip® Active™ -lonkkasuojavyö

Safehip® Active™ -lonkkasuojavyö on suunniteltu soveltumaan liikkuvalle ihmiselle. Se on tyylikkään näköinen, joten sitä voi pitää mainiosti myös vaatetuksen päällä.

Koot ja mitat:

• XL (115–125 cm)
  • L  (105-115 cm) enää 2 kpl jäljellä!
  • S (85-95 cm) enää 1 kpl jäljellä!

Uusi alennettu hinta on 79 €  ja se sisältää postitus- ja käsittelykulut.

Osteoporoosi ja luustoterveellinen ravinto (A4-koko, 4 sivua)

Esite sisältää monipuolisen ravinnon pääkohdat ja siinä kerrotaan luustoterveellisen ravinnon keskeisistä osa-alueista (kalsium, proteiini ja D-vitamiini). Esitteessä on esimerkkejä eri ruoka-annoksista ja niiden sisältämistä kalsiumin ja proteiinin määristä. Esitteestä löytyvät myös kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin päivittäiset saantisuositukset osteoporoosia sairastaessa. Lisäksi esitteen avulla voi laskea oman päivittäisen kalsiumin ja proteiinin saantinsa.

Aikuisten luustoterveellinen ravinto (A4-koko, 4 sivua)

Esite sisältää monipuolisen ravinnon pääkohdat ja siinä kerrotaan luustoterveellisen ravinnon keskeisistä osa-alueista (kalsium, proteiini ja D-vitamiini). Esitteessä on esimerkkejä eri ruoka-annoksista ja niiden sisältämistä kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin määristä. Lisäksi esitteestä löytyvät aikuisten kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin päivittäiset saantisuositukset.

Alzheimerin tauti, muistisairaudet ja luustoterveys

Alzheimerin tauti, muistisairaudet ja luustoterveys-repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja Alzheimerin taudin, sekä muistisairauksien ja välisestä yhteydestä. "Alzheimerin tauti ja muistisairaudet ja luustoterveys" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2017 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

Syöpä ja osteoporoosi

Syöpä ja osteoporoosi-repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja syövän välisestä yhteydestä. "Syöpä ja osteoporoosi" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2017 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

Nivelreuma ja osteoporoosi

Nivelreuma ja osteoporoosi-repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja nivelreuman välisestä yhteydestä. "Nivelreuma ja osteoporoosi" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2017 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

Rakasta Luitasi - Luustoviikko -juliste 2017

Rakasta Luitasi - juliste - kello

Luustoviikkoa vietetään Suomessa tänä vuonna  16.-22.10. ja Maailman Osteoporoosipäivää 20.10., jolloin pukeudutaan valkoiseen. Juliste on kokoa A2 ja painaa 38 grammaa. Luustoliitto on julkaissut Maailman osteoporoosisäätiön vuoden 2017 Maailman Osteoporoositeeman teeman mukaisesti kolme erilaista julistetta.

Rakasta Luitasi - juliste - luustopankki

Rakasta Luitasi - juliste - murtuma

Luustoliiton yleisesite

Tietoa Luustoliitosta ja jäsenyhdistysten jäsenyydestä uudessa esitteessä. Sisältää myös irtirepäistävän liittymislomakkeen jäseneksi haluaville. Esitteen voit myös tulostaa TÄSTÄ.

Luustoterveyden kulmakivet -esite -REPÄISYLEHTIÖ

Luustoterveyden kulmakivet -esite kuvaa tiivistetysti yksilön kannalta luustoterveyden keskeisimmät osa-alueet. Esitettä toimitetaan 25 kappaleen repäisyvihkona, paino 185g. Enintään 4 repäisylehtiötäkpl/tilaus!

Miesten Juttu- esite

Joka viides yli 50-vuotias mies saa osteoporoottisen murtuman. Miesten Juttu- esitteessä kerrotaan miesten luustoterveyteen liittyvistä myyteistä, osteoporoosista, elintavoista ja muista luuston kuntoon vaikuttavista tekijöistä. Esitteessä on neljä sivua, kokoa A5. Esite painaa 9 grammaa.

, , ,

Miehen Luustoterveystesti -esite

Joka viides yli 50-vuotias mies saa osteoporoottisen murtuman. Miesten luustoterveystestissä käydään läpi keskeiset luustoterveyden osa-alueet osteoporoosimurtumien riskitekijäkartoituksen avulla miesten osalta. Repäisylehtiössä on 25 A4-kokoista testiä. Esite painaa 260 grammaa. Esitettä voi tilata enintään 4 kpl/tilaus. Tuotetta voi tilata myös yksittäiskappaleina. Mainitse lisätietojen yhteydessä, mikäli haluat tilata yksittäiskappaleita.

Glukokortikoidin (kortisonin) aiheuttama osteoporoosi

Glukokortikoidin (kortisonin) aiheuttama osteoporoosi-repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja glukokortikoidin välisestä yhteydestä. "Glukokortikoidin (kortisonin) aiheuttama osteoporoosi" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2016 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

,

Diabetes ja osteoporoosi - kaksipuolinen repäisylehtiö

Diabetes ja osteoporoosi -repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja diabeteksen välisestä yhteydestä. "Diabetes ja osteoporoosi" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2016 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

,

Osteoporoosi ja keliakia - kaksipuolinen repäisylehtiö

Osteoporoosi ja keliakia -repäisylehtiössä on 25 kaksipuolista esitettä (A4 kokoisia) ostoporoosin ja keliakian välisestä yhteydestä. "Osteoporoosi ja keliakia" on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama, vuoden 2016 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen esite.

Rakasta Luitasi - turvaa tulevaisuutesi -JULISTE

Rakasta luitasi - turvaa tulevaisuutesi -juliste (A2 -koko, kokoon A4 taitettuna) on Maailman Osteoporoosisäätiön yhdessä Luustoliiton kanssa tuottama vuoden 2016 Maailman Osteoporoosipäivän teeman mukainen juliste.

"Luustosi ja lihastesi terveyden varmistaminen alkaa nyt! Toimi ajoissa: liiku säännöllisesti, syö terveellisesti ja keskustele lääkärisi kanssa osteoporoosin riskistä".

Yhdessä matkalla osteoporoosin kanssa -kirja

Yhdessä matkalla osteoporoosin kanssa -kirja on tarkoitettu niille henkilöille, joiden mukana arjessa kulkee osteoporoosi. Kirjan avulla jokainen luustokuntoutuja voi saada vertaistukea ja voimaa omalle matkalleen osteoporoosin kanssa. Kirja on syntynyt Luustoliiton ASKO ja Luustopiiri -projektien yhteistyönä. Kirjassa on 31 sivua ja se painaa 78 grammaa. Huom! Kirjaa voi tilata enintään 30 kpl/tilaus. Veloitamme ainoastaan postituskulut. Kirjan sähköinen versio löytyy TÄSTÄ.

Yhdessä matkalla osteoporoosin kanssa, Yhdessä matkalla osteoporoosin kanssa

Kolme askelta lujiin luihin-esite

Kolme askelta lujiin luihin -oppaassa kerrotaan keinoista, joiden avulla jokainen voi helposti edistää oman luustonsa terveyttä. Oppaassa käsitellään luuston terveyttä ylläpitävän ja edistävän ravitsemuksen osa-alueita sekä liikuntaa. Opas tarjoaa kattavan tietopaketin ammattilaisille sekä muille luustoterveyden osa-alueisiin jo hieman perehtyneille.

Oppaan suomenkielinen teksti perustuu suoraan Kansainvälisen osteoporoosisäätiön (IOF) vuonna 2011 julkaisemaan englanninkieliseen oppaaseen. Suomenkielisen oppaan sisällön on tuottanut UKK-instituutin asiantuntijaryhmä. Huom! Enintään 50 kpl/tilaus!

Oppaassa on 24 sivua ja se painaa 87 grammaa.

Kolme askelta lujiin luihin

Osteoporoosin Käypä hoito -suosituksen potilasversio

Osteoporoosin Käypä hoito -suosituksen potilasversiota nyt saatavilla Luustoliitosta! Käypä hoito -suositukset ovat riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia. Niitä laatii Suomalainen Lääkäriseura Duodecim yhdessä erikoislääkäriyhdistysten kanssa. Suosituksia laaditaan lääkäreille, terveydenhuollon ammattihenkilöstölle ja kansalaisille hoitopäätösten pohjaksi.

Löytöretki Luustoterveyteen

Tiedätkö, milloin luustosi on vahvimmillaan, minkä verran tarvitset kalsiumia ja mistä sitä saisit tarpeeksi? Entä mistä voi tietää, saako osteoporoosia sairastava riittävästi D-vitamiinia? Luustoliitto on julkaissut täysin uudistuneen esitteen, joka sopii oppaaksi kaikille luustoterveydestä kiinnostuneille sekä ensitiedoksi osteoporoosiin sairastuneille. Se tarjoaa oppaan luustoterveyden kiinnostavaan maailmaan. Esitteen teksti pohjautuu Osteoporoosin Käypä hoito-suositukseen sekä virallisiin ravitsemussuosituksiin. Mukana on Minuutin luustoterveystesti. Koko on postitusystävällinen A5, 12 sivua.

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle - vaativa ohjelma

Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Vaativa ohjelma sopii tottuneemmallekin liikkujalle. Vaativassa ohjelmassa on neljä sivua ja se painaa 7 grammaa.

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle - keskitason ohjelma

Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma, jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Keskitason ohjelmassa haastetaan tasapainoa ja lihasvoimaa jo hieman enemmän. Keskitason ohjelmassa on neljä sivua ja sen paino on seitsemän grammaa.

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle - kevyt ohjelma

Luustoliiton suosittuja Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeita on nyt saatavilla painettuna versiona! Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma, jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Kevyt ohjelma sopii kaikille - myös henkilölle, jolla on todettu nikamamurtuma. Kevyt-ohjelmassa on kolme sivua ja se painaa seitsemän grammaa.

Pituusmitta aikuisille

Seinälle laitettava julistemainen kaksiosainen pituusmitta, jossa muistutetaan Lujien luiden reseptistä: monipuolinen ruokavalio, joka sisältää riittävästi kalsiumia ja proteiinia, riittävä D-vitamiinin saanti sekä monipuolinen luita kuormittava liikunta ja kaatumisen ehkäisy. Oletko yhtä pitkä kuin nuorena? Enintään 5kpl/tilaus.

Minuutin Luustoterveystesti aikuisille -Repäisylehtiö

Osteoporoosimurtumien riskitekijäkartoituksen avulla voit minuutissa selvittää oman luustoterveytesi lähtökohtia. Testi on tehty mukaillen IOF One-Minute Osteoporosis Risk Test 2015:a. Esitettä toimitetaan 25 kappaleen repäisyvihkona, paino 161g. Enintään 4kpl/tilaus! Tuotetta voi tilata myös yksittäiskappaleina. Mainitse lisätietojen yhteydessä, mikäli haluat tilata yksittäiskappaleita.

Luustotieto- lehti

Luustoliitto julkaisee neljästi vuodessa ilmestyvää Luustotieto-lehteä (aiempi nimi Osteo). Se on tavallisesti 40-sivuinen lukupaketti luustoasioista kiinnostuneille. Siinä on luustoterveyttä ja osteoporoosia käsitteleviä asiantuntijoiden teema-artikkeleita, tieteellisiä ja muita uutisia sekä henkilöhaastatteluita. Lisäksi Luustotieto-lehti toimii liiton ja sen jäsenyhdistysten tiedotuskanavana. Lehti on nyt tilattavissa irtonumerona hintaan 6€/kpl (postikulut sisältyy hintaan). Tilaa ja tutustu!

Luustopassi

Luustopassi sisältää perustietoa luustoterveyden edistämisestä, osteoporoosista sekä osteoporoosin omahoidosta. Luustopassi perustuu Osteoporoosin Käypä hoito-suositukseen (2014). Luustopassia voi hyödyntää omahoidon etenemisen seurannassa sekä tiedon välittämisessä kaikille hoitotahoille. Luustopassi korvaa aikaisemman Osteoporoosipassin. Yhden Luustopassin paino on 31g ja kolltaan se on A6. Enintään 50kpl/tilaus!

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle JULISTE - kevyt ohjelma

Luustoliiton suosittuja Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeita on nyt saatavilla A2 kokoisena julisteena! Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: Kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Kevyt ohjelma sopii kaikille, myös henkilölle, jolla on todettu nikamamurtuma. Julisteita voi tilata enintään 5kpl/tilaaja.

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle JULISTE - keskitason ohjelma

Luustoliiton suosittuja Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeita on nyt saatavilla A2 kokoisena julisteena! Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: Kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Keskitason ohjelmassa haastetaan tasapainoa ja lihasvoimaa jo hieman enemmän. Julisteita voi tilata enintään 5kpl/tilaaja.

Kotivoimisteluohjelma Luustokuntoutujalle JULISTE - vaativa ohjelma

Luustoliiton suosittuja Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeita on nyt saatavilla A2 kokoisena julisteena! Luustokuntoutujan kotivoimisteluohjeet sisältävät kolme eritasoista ohjelmaa: Kevyt, keskitason ja vaativa ohjelma jotka sisältävät turvallisia ja helppoja kotivoimisteluohjeita. Vaativa ohjelma sopii tottuneemmallekin liikkujalle. Julisteita voi tilata enintään 5kpl/tilaaja.

Luuliikuntasuosituskortti osteoporootikoille

Kortti soveltuu liikuntaneuvonnan havaintomateriaaliksi osteoporoosia sairastaville.