Lapset ja nuoret

Lasten luustoterveysasialla

Näiltä sivuilta on tilattavissa lapsille suunnattua materiaalia. Kaikki materiaalit ovat maksuttomia ja niitä voi tilata postikulujen hinnalla. Lisäksi Luustoliitto on tehnyt SanomaPron Oppi&Ilon kanssa yhteistyössä Elmerin löytö –nettipelin.  Pelaa peliä TÄSTÄ!

Luustoterveys? Ei kuulu mulle.

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta. Luustoliitto julkaisi lokakuussa nuorille suunnatun internet-sivuston eikuulumulle.fi. Sivustolla esitellään elintapojen vaikutuksia luustoterveyteen. Sivustoa on mahdollista hyödyntää myös ohjaustyössä.

Luustoliitto on myös tehnyt yhteistyössä Kouvolan seudun ammattiopiston pelinkehittäjäopiskelijoiden kanssa luustoterveysaiheisen mobiilipelin. Bonekour-peli on oiva esimerkki terveyspelistä, jossa yhdistyy pelattavuus opetukselliseen viestiin. Peli on ladattavissa Google Play Storessa ja linkki siihen löytyy myös eikuulumulle.fi-sivustolta.

Eikuulumulle: Linnunluut -juliste

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta.  Eikuulumulle: Linnunluut -juliste painaa 18 grammaa ja on kooltaan A3.

Eikuulumulle: Rööki -juliste

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta.  Eikuulumulle: Rööki -juliste painaa 18 grammaa ja on kooltaan A3.

Eikuulumulle: Haluatko olla hän_2 -juliste

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta.  Eikuulumulle: Haluatko olla hän_2 -juliste painaa 18 grammaa ja on kooltaan A3.

Eikuulumulle: Haluatko olla hän_1 -juliste

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta.  Eikuulumulle: Haluatko olla hän_1 -juliste painaa 18 grammaa ja on kooltaan A3.

Eikuulumulle: Voimaa ja Energiaa -juliste

Suomen Luustoliitto haluaa nostaa esille nuoruuden merkityksen korvaamattomana ajanjaksona luustoterveyden kannalta.  Eikuulumulle: Voimaa ja Energiaa -juliste painaa 18 grammaa ja on kooltaan A3.

Luustoisen perhe - juliste

Iloinen Luustoisen perhe -projektin juliste muistuttaa liikunnan ja monipuolisen ravitsemuksen tärkeydestä lasten terveydelle.

Luustoisen perhe - juliste

Elmerin Löytö- kirja

Elmeri on aivan tavallinen poika, joka löytää kaapistaan yllätyksen. Yllätyksestä kehkeytyy seikkailu, jonka aikana Elmeri pääsee tutustumaan luuston ja luurankojen ihmeellisyyksiin. "Elmerin löytö" löytö on Salla Savolaisen kuvittama ja tekstistä on vastannut Luustopiiri- hankkeen projektipäällikkö Jenni Tuomela. Kirja painaa 94 grammaa.

Elmerin Löytö -mitta

Seinälle laitettava julistemainen pituusmitta, jonka avulla voi seurata lapsen pituuskasvua.