Yritysyhteistyö

Suomen Luustoliitto toimii arvojensa mukaisesti avoimesti, luotettavasti ja yhteistyössä. Liiton yhteistyöverkostoon kuuluu julkisen sektorin ja järjestöjen lisäksi myös luustoterveyden ja osteoporoosin hoidon alalla toimivia yrityksiä. Yritysyhteistyössä liiton toiminnan lähtökohtana on, että yhteistyökumppaneiksi otetaan vain eettisesti oikein toimivia yrityksiä. Lisäksi yhteistyön läpinäkyvyys on tärkeää toiminnan luotettavuuden ja seurannan kannalta. Suomen Luustoliiton yritysyhteistyökumppaneina on myös osteoporoosilääkkeitä Suomen markkinoille tuottavia lääketeollisuuden organisaatioita. Heidän kanssaan noudatetaan erillisiä sopimuksia sekä lääketeollisuuden eettisiä ohjeita.

Lääketeollisuuden Eettiset ohjeet (pdf)

Lääketeollisuuden eettiset ohjeet sisältävät Lääkemarkkinoinnin ohjeiden lisäksi Ohjeet lääketeollisuuden ja potilasjärjestöjen väliseen yhteistyöhön, Ohjeet terveystiedotuksesta kuluttajille sekä Ohjeet hyviksi lääke-esittelytavoiksi. Eettiset ohjeet tulivat voimaan 1.7.2008

Luustoliiton toimintaa vuonna 2017 tukevat yritykset

Amgen