Luustokurssit verkossa 2017

Luustoliitto järjestää 4 verkossa tapahtuvaa Luustokurssia vuonna 2017. Keväällä päättyivät kurssit, joiden lähitapaamiset olivat Turussa ja Kuopiossa. Alla olevat, syksyllä Vantaalla ja Mikkelissä alkavat kurssit ovat täynnä. Loppuvuodesta näillä sivuilla aukeaa haku keväällä 2018 verkossa tapahtuville Luustokursseille. Kevään 2018 kurssien lähitapaamiset järjestetään toisella kurssilla Espoossa ja toisella Seinäjoella.

Kurssi 1
Aloitustapaaminen Vantaalla (Tikkurila) la 2.9. klo 10.00-15.00

Kuntoutumisjakso verkossa 3.9-8.12.
Päätöstapaaminen Vantaalla (Tikkurila) la 9.12. klo 10.00-15.00

Kurssi 2
Aloitustapaaminen Mikkelissä ma 4.9. klo 10.00-15.00
Kuntoutumisjakso verkossa 5.9-7.12.

Päätöstapaaminen Mikkelissä pe 8.12. klo 10.00-15.00

Verkkokurssi soveltuu sinulle jos:

• sinulla on todettu osteoporoosi tai osteopenia,
  • käytössäsi on internet-yhteydellä varustettu tietokone, älypuhelin tai tabletti, jota olet tottunut käyttämään,
  • haluat lisää tietoa, taitoa, intoa ja motivaatiota osteoporoosin omahoidon toteuttamiseen,
  • olet valmis osallistumaan aktiivisella otteella 4kk pituiselle kurssille sekä
  • pystyt osallistumaan kurssilla olennaisiin aloitus- ja päätöstapaamisiin.

Verkkomuotoinen Luustokurssi käynnistyy alkutapaamisella syyskuussa, jonka jälkeen on 4 kuukauden mittainen kuntoutumisjakso verkossa. Kurssi päättyy kurssiryhmän yhteiseen tapaamiseen joulukuussa.

Luustokurssi perustuu osteoporoosin omahoidon kulmakiviin (monipuolinen ravitsemus, riittävän kalsiumin, proteiinin ja D-vitamiinin saanti, terveys- ja luuliikunta sekä kaatumisen ehkäisy). Kurssilla perehdyt materiaaleihin sekä tarkastelet omahoidon toteutumista arjessasi keskustelun ja omien pohdintojesi avulla. Kurssin aikana käytössäsi on Luustoliiton asiantuntijan tuki ja ohjaus. Voit itse määrittää minä viikonpäivänä ja mihin kellonaikaan syvennyt kurssin teemoihin.

Kurssi tarjoaa myös mahdollisuuden tavata muita samassa tilanteessa olevia, ja vertaistuki on olennainen osa kurssia.

Kuntoutumiskurssin osallistumismaksu on yhteensä 20€, joka sisältää

• kahden tapaamisen ohjelman,
  • aamupalan/kahvin, lounaan ja iltapäiväkahvin molemmissa tapaamisissa,
  • kurssimateriaalin sekä
  • ohjatun kurssijakson verkossa sisältäen Luustoliiton asiantuntijan tuen ja ohjauksen.

Kummallekin kurssille voidaan ottaa 10 henkilöä. Valinnoissa otetaan huomioon aiempi osallistuminen sopeutumisvalmennukseen ja Luustokursseille.

Lisätietoja:
Pauliina Tamminen, omahoidon koordinaattori