Yhdistystietoutta

Yhdistystoiminnan koulutusta netissä

Tarvitsetko lisää tietoa siitä, miten yhdistyksenne voisi toimia paremmin? Millainen on puheenjohtajan rooli? Mitkä ovat tavallisesti sihteerin tehtävät? Entä miten kirjanpito olisi hyvä rakentaa? Internet tarjoaa paljon mahdollisuuksia, tässä joitain vinkkejä:

1. Yhdistystieto

Yhdistystieto on rakennettu yhteiseksi keskuspaikaksi suomalaisille yhdistysaktiiveille. Yhdistystiedon Tietopankki sisältää hyödyllisiä vinkkejä, ideoita ja toimintamalleja kaikenlaiseen yhdistystoimintaan. Sieltä voit lisäksi päivittää oman yhdistyksesi tietoja, kysyä yhdistystoiminnasta ja löytää yhteistyökumppaneita paikkakunnaltasi. Tämä kaikki osoitteesta yhdistystieto.fi.

Samassa osoitteessa on myös maksuton yhdistystoiminnan verkkokurssi

2. Jelli

Jelli.fi -sivustolta saat monenlaisia välineitä yhdistystoimintaan: linkkejä yhdistystoiminnan oppaisiin, ideoita yhdistyksen toiminnan kehittämiseen, välineitä vertaisryhmätoimintaan, tietoa yhdistyksen taloushallintoon, kokouskäyntäntöjä jne.
Sivustoa ylläpidetään Pohjois-Karjalasta käsin, mutta vinkit toimivat missä päin Suomea tahansa!

3. Yhdistystori

Osoitteesta yhdistystori.fi löydät Tietopankin. Tietopankissa on tarjolla mm:

• malleja ja valmiita pohjia yhdistystoiminnan tueksi
  • asiaa tiedottamisesta
  • varainhankinta
  • yhdistystoiminnassa huomioon otettavia lakeja

Kannattaa siis tutustua Internetin mahdollisuuksiin myös yhdistystoiminnan näkökulmasta, sillä tietoa, apua ja vinkkejä on paljon tarjolla yhdistystoiminnan kehittämiseen.