Yhdistyksen uutisia:

• Maanantaina 9.10. klo:15 alkaen HMfysion fysioterapeutti Hanna Malmi vierailee yhdistyksen kuntosalivuorolla Ruusukorttelissa (Puistokatu 11). Tule kuulemaan vinkkejä kuntosaliharjoitteluun!

• Sunnuntaina 26.3. liikutetaan taas lasten luita! Lue Auran Aaltojen juttu täältä.

• Yhdistyksen osoite on TULE-Tietokeskuksen muuton vuoksi vaihtunut! Uusi osoite on Humalistonkatu 10.

• Turun Sanomat (TS Kaupunki) kirjoitti Lasten Luustofestareista ja muusta Turun Seudun Luustoyhdistyksen toiminnasta 20.10. otsikolla Luusto tykkää liikunnasta.

• Aamuset-kaupunkimedia uutisoi Turun Luustoviikosta 16.10. Lue juttu täältä!

• La 22.10. klo:15-17 Vimmassa (Aurakatu 16) järjestettävän Lasten Luustofestarit -tapahtuman virallisina kummeina toimivat taekwondourheilija Roosa Närhi ja pikajuoksija Nooralotta Neziri. Kovassa seurassa siis ollaan, tule Sinäkin mukaan!
  • Turun Seudun Luustoyhdistys aloittaa yhteistyön Lahjan tyttöjen kanssa! Kaikista Lahjan tyttöjen harrastustunneista ja liikunnallisista synttäreistä yhdistyksen jäsenperheet saavat 10€ alennuksen. Tunteja on sekä lapsille että aikuisille. Katso tuntitarjonta seuran nettisivuilta.

• Yhdistyksen syyskauden käynnnistämisen kunniaksi uusi mainosvideo on julkaistu! Videon voit katsoa täältä.
  • Turun Seudun Luustoyhdistyksen jäsenten on mahdollista osallistua omatoimimatkalle Vepsään to 11.8. (yhdessä Turun TULE-yhdistysten kanssa). Lähtö vesibussilla klo:11 (Läntinen Rantakatu lähellä Vaakahuonetta). Aikuiset 15€, alle 14-v. lapset 5€. Saarella mahdollisuus ruokailla ravintolassa, nauttia omia eväitä (myös grilli) sekä mm. pelata ulkopelejä ja uida. Paluu klo:12, 15 tai 18. Ei ennakkovarauksia, nähdään vesibussilla!
  • Turun Seudun Luustoyhdistys voitti joulukuussa 2015 Video Brandingin järjestämän mainosvideokilpailun. Mainosvideota oltiin kuvaamassa kesäisessä Flowparkissa yhdistyksen aktiivien kanssa. Mainosvideo ilmestyy kesällä 2016. Stay tuned!
  • Pienet luut liikkeelle -luustoterveystapahtuma 23.3. keräsi Vimmaan huimat 205 osallistujaa! Kiitos kaikille mukana olleille. Tunnelmia tapahtumasta voit käydä lukemassa esimerkiksi täältä: Aamuset 24.3.2016
  • Yhdistyksen lämminhenkistä joulujuhlaa vietettiin Tule-tietokeskuksessa 17.12. Tilaisuudessa valloittivat 3-vuotiaat pikkutontut esityksillään, ja jännitystä iltaan toi arvonta. Kiitos runsaasta osanotosta!

• Syyskokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2016: Puheenjohtajana aloittaa Jenni Laaksonen. Muut hallituksen jäsenet: Ritva Mäkelä-Lammi, Pentti Miettinen, Pirkko Laakso, Minttu Lind ja Paula Vainikainen (varajäsen).

• Luustoviikolla Turun Seudun Luustoyhdistys on esillä myös mediassa: Turkulaisessa ja Turun Sanomissa.

• Luustoviikkoa vietetään 19.-25.10. Turussa teemaviikko huipentuu lauantaina 24.10. järjestettävään Lasten luustofestarit -luustoterveystapahtumaan nuorisokeskus Vimmassa (Aurakatu 16) klo:13 alkaen. Tilaisuudessa lapsia liikuttavat Mimi ja Kuku, ja ohjelmassa on toiminnallista luustoterveystietoa isoille ja pienille. Osallistumismaksu 3€/hlö.

• 3.6. Turun Seudun Osteoporoosiyhdistyksen kesäretki suuntasi karun mutta mielenkiintoisen historian omaavalle Seilin saarelle. Retki toteutettiin yhdessä Turun Seudun Selkäyhdistyksen kanssa. Laivamatka saarelle taittui yhteysalus M/S Östernillä. Tunnelmakuvia retkeltä löytyy täältä.

• 17.-18.4. Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys edusti Tampereella Suomen Luustoliiton puheenjohtajien ja sihteerien neuvottelupäivillä ja liiton kevätkokouksessa. Ohjelmassa oli mm. moninaisia tietoiskuja ja vinkkejä, joiden avulla Turussakin voidaan kehittää paikallistason toimintaa jäsenlähtöiseksi ja mahdollisimman monia palvelevaksi.

luustoliitto.jpg

• 16.4. Kevätkokouksessa päätettiin yksimielisesti, että Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys muuttaa nimensä valtakunnallisen linjan mukaisesti Turun Seudun Luustoyhdistykseksi tämän vuoden loppuun mennessä. Nimenmuutoksen myötä toiminnan painopistettä halutaan asteittain siirtää luustoterveyden edistämiseen - osteoporoosia sairastavien vertaistukitoimintaa unohtamatta.

• 2.3. Turun Seudun Osteoporoosiyhdistys tempaisi lasten luustoterveyden puolesta, kun Pienet luut liikkeelle -tapahtumassa Turussa TULE-Tietokeskuksessa yksityisten päivähoitajien hoitoryhmät tutustuivat luustoterveystietoon toiminnallisia tehtävärasteja kiertäen.

Ohjelmassa oli liikuntaan innostavia rasteja ja luustoterveyteen liittyviä tietoiskuja. Luustoliiton Viljami-luurankokin oli matkustanut Helsingistä turkulaislapsia tervehtimään. Lapset tutustuivat anatomiaan myös luurankoaskartelun parissa ja saivat vielä kotiinviemisiksi kassillisen hauskaa materiaalia.

Pienetluutliikkeelle_0.jpg

Villa Leppiksen ryhmäperhepäiväkodin lapset ja aikuiset tutustuvat luustoterveystietoon
Viljami-luurangon ja Luustoliiton Jenni Tuomelan avustuksella.