Liikunta

Jatkamme Pirteyttä Päiviin-ryhmissä eli  jäseniämme toimii vertaisohjaajina Salon 60+ ryhmissä. Kts. Pirteyttä Päiviin - esite  ja liikuntaopas, joita saa uimahallilta ja palvelupisteistä, joista voi myös ostaa kausikortteja. Touko- ja kesäkuussa ulkoliikuntaa, josta ilmoitetaan kaupunkitiedotteessa. Kausikortin hinta on eläkeläiselle 40€, se oikeuttaa pääsyn kaikkiin eläkeläisryhmiin sekä uimahalliin ja sen omaava saa oman ovikortin kuntosaliin. Kausikortti on voimassa vuoden ostopäivästä alkaen.

Yhdistyksen omat

Vesijumpat Salon uimahallin terapia-altaassa ma klo 11.35 - 12.20 ja 12.20 - 13.05, sekä pe klo 13.00 - 13.45  syyskaudella 4.9. - 8.12. ja 8.1. - 27.4.-18. Ohjaajat Elina Friberg p.044 5689929 ja Aino Männikkö puh. 0400 531 268. Normaali uimahallimaksu kassalle tai eläkeläisen kausikorttia näyttäen  ja kauden lopussa 1 euro/kerta jäseneltä, muut 2 euroa/kerta yhdistyksen tilille FI92 4715 2020 0045 56 tai ohjaajille(ohjaajat pitävät osallistumispäiväkirjaa) Osallistujien nimen lisäksi s.aika ja puh.numero tarvitaan niiltä, jotka eivät ole yhdistyksen jäseniä.

Ollikkalan kuntosali  ti klo 10.30 - 12.00  ohjaaja paikalla syyskaudella 5.9. - 12.12. ja kevätkaudella 9.1. - 24.4. Yhteyshenkilö Oili Virta p. 0400 693273. Kokeneemmat auttavat laitteissa, pitävät alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn. Fysioterapeutti Eerik Breilin ohjaa noin kerran kuussa. Jokainen kausikortin omaava voi hakea oman ovikortin palvelupisteistä. Käynneistä pidetään liikunnan päiväkirjaa, joten muista merkitä rasti käyntipäivän kohdalle!

Suomusjärven kuntosali ti klo 10.15 - 11.30 ohjaajat Reijo Korvenoja ja Pirjo Linden paikalla syyskaudella 5.9. - 12.12. ja kevätkaudella 9.1. - 24.4. Kausikortin omaava voi hakea oman ovikortin palvelupisteistä. Käynneistä pidetään päiväkirjaa.

Koski Tl:n tuolijumppa ma klo 15 - 16  Koskisalissa(kirjaston yläkerta) syyskaudella 11.9. - 11.12. ja kevätkaudella 15.1. - 7.5. Ohjaaja Riitta Lahti p. 044 5840939. Ryhmä toimii yhteistyössä sydänyhdistyksen kanssa. Ei maksua. Kaikki halukkaat tervetuloa!

Curling -pelin ohjaus meidän ja Halikon Eläkkeensaajat ry:n kanssa Ikäkeskus Majakan salissa ma klo 9 - 10 syksystä kevääseen, aika sovitaan yhdistysten kesken ja ilmoitetaan Majakan kk-tapahtumissa sekä Salon Seudun Sanomien kalenterissa.

Yhdistyksen liikunnan vertaisohjaajat:

Leena Alanissi ja Tuire Huttunen Vartsalan työväentalo PP-jumppa ti klo 12 ja venyttelyryhmä pe klo 10

Elina Friberg yhdistyksen vesijumppa ma klo 11.35

Reijo Korvenoja ja Pirjo Linden Suomusjärven koulun kuntosali ti klo 10.15

Sinikka Kähkönen Särkisalon koulu PP-jumppa ma klo 16

Maija Laukkanen Perniön PP-jumppa liikuntahalli ma klo 9

Anneli Lehtovirta Vaskion PP-jumppa koulu ti klo 10

Aino Männikkö Majakan PP-jumppa ke klo 10 ja yhdistyksen vesijumpat ma klo 12.20 ja pe klo 13

Seija Määttänen ja Pirjo Linden Suomusjärven PP-jumppa ke klo 13.30

Leena Rahikkala PP-tasapainoryhmä uiomahallin liikuntatila to klo 12

Oili Virta Ollikkalan kuntosalin yhteyshenkilö/laiteopastaja ti klo 10.30

Riitta Lahti Koski Tl:n Koskisali tuolijumppa ma klo 15

Ohjaajille koulutusta, hakemuskaavakkeita Ainolla ja sähköpostilla saatavana. Myös Salon erityisryhmien liikunnanohjaaja Marita Säilältä voi tiedustella koulutuksia. Monille alueille tarvittaisiin lisää ohjaajia.

Vakuutus on voimassa kaikissa jäsentemme ohjaamissa ryhmissä tapaturmien ja sairauskohtausten varalta. Ohjeet ovat ohjaajilla.

Liikuntaohjeita ja jumppakuminauhoja saa edullisesti yhdistykseltä jäsentapaamisissa ja eri tilaisuuksissa. Yhdistys on tilannut t-paitoja, joita jaamme jäsenille jäsentilaisuuksissa 10 euron hintaan. Tilanteen mukaan eri kokoja voidaan tilata lisää. Tuula Miikkulainen hoitaa asiaa.

Erityisryhmien

vesiliikuntaryhmä pidetään Salon uimahallin terapia-altaassa syys- ja kevätkaudella liikuntatoimen ja Syty ry:n yhteistyössä ja kestää 8 vk. Ryhmässä jokaisella osallistujalla on avustaja tai tarvittaessa kaksikin. Tiedustelut SYTY/Hanna-Maija Virtanen p. 040 3562016 tai erityisryhmien ohjaaja Marita Säilä puh. 044 7784711, marita.saila@salo.fi

Vanhuspalvelu-yhteistyö

Teemme yhteistyötä Salon vanhuspalvelujen kanssa osallistumalla Ikäkeskus Majakan (os. Hornintie 3 Halikko) ja Ikäkeskus Reimarin (os. Heikkiläntie 10 Perniö) toimintaan. Sopivina ajankohtina pidämme luentoja, tasapainotestejä ja liikunta- sekä virkistystuokioita.