VUOSI 2018 on jo lähellä.

Tammikuussa LUUSTOJUMPPAAMAAN - ilmoittautua voit jo nyt!

Tehokas luustojumppa alkaa tammikuun kolmannella viikolla torstaina 18.1. ja jatkuu huhtikuulle torstaihin 26.4. saakka.
Tunti luustojumppaa klo 10-11 ohjaaja Suvi Asikaisen johdolla painottuu lihaskuntoon, tasapainoon ja kehonhuoltoon eri välinein. Tästä saat hyvät eväät myös omatoimiseen harjoitteluun!

Omakustannushinta on 25 €, mikä maksetaan ensimmäisellä tai toisella käyntikerralla Kunto-Energyn infoon. Tuttu paikka Fysiokeskus Kunto-Energy palvelee meitä osoitteessa Kauppakatu 29, Kauppakeskus Centrum, 2. kerros, Joensuu.

Voit ilmoittautua jo nyt joko sähköpostilla luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com tai soittamalla & tekstiviestillä Tuula Pirnekselle, 040 5380 168. Mukaan mahtuu 25 osallistujaa, ilmoittautumisia otetaan vastaan vuoden 2017 loppuun saakka. Tervetuloa kuntoilemaan!

LOPPUVUOSI 2017

TAPAHTUU MARRASKUUSSA

Keskiviikkona 22.11. klo 17.30 alkaen pidetään SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN SYYSKOKOUS Reumayhdistyksen tiloissa, Siltakatu 20, 4. krs, Joensuu. Esillä yhdistyksen sääntöjen määrämät asiat.

Torstaina 30.11. klo 17.30 jäseniltamme vieras psykologi TIINA COLEMAN kertoo mindfulnessista. Tilaisuuden pitopaikka on vaihtunut isompaan tilaan, ja se on Ravintola Elias, yläsali, Kauppakatu 44, Joensuu. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta ensisijaisesti yhdistyksen sähköpostiin, luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com tai soitto Tuula Aroselle, 040 595 5027 viimeistään 21.11. mennessä.

Mindfulness-tilaisuuteen voi valmistautua pukemalla mukavat ja lämpimät vaatteet. Mukaan on hyvä ottaa tyyny ja peitto sekä mahdollisesti jumppamatto. Lisäksi avoin ja utelias mieli!

Mindfulness- eli tietoisuustaidot on tunnettu jo tuhansia vuosia itämaisessa meditaatioperinteessä. Niiden länsimainen soveltaminen lähti laajemmin liikkeelle 1970-luvulta, kun amerikkalainen Jon Kabat Zinn alkoi ohjata tietoisuustaitoihin perustuvaa stressinhallintaohjelmaa kroonisesti sairaille ja kipupotilaille. Tätä ohjelmaa on tutkittu paljon, ja tulokset ovat erittäin hyviä. Mindfulness voi olla avuksi masennuksen, ahdistuksen, stressin ja kivun lievittämisessä, mutta se voi myös olla avain onnellisempaan, rennompaan ja tietoisempaan elämään. On jopa havaittu, että näiden taitojen säännöllinen harjoittaminen tukee fyysistä terveyttä ja lisää vastustuskykyä.

TAPAHTUU JOULUKUUSSA

Lucian päivänä keskiviikkona 13.12. klo 17.30 pidetään vertaistukipikkujoulu perinteisten joululaulujen ja kevyen ohjelman kera. Pikkujoulutilaisuus on Reumayhdistyksen tiloissa, Siltakatu 20, 4. krs, Joensuu. Sitovat ilmoittautumiset ensisijaisesti yhdistyksen sähköpostiin, luustoyhdistys.pohjoiskarjala@gmail.com tai soitto Liisa Pesoselle, 0400 857 640 viimeistään 8.12. mennessäTervetuloa pikkujoulutunnelmaan!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KULTTUURIKAVERITOIMINTA - liity kulttuurikaverin postituslistalle

Anita Kortelainen on kulttuurikaveritoiminnan vetäjä. Hän lähtee omalla kustannuksellaan seuraksi erilaisiin kulttuuritapahtumiin, kuten museoon, elokuviin, kirjastoon, taidenäyttelyyn, konserttiin ja tiedottaa ko. tapahtumista. Kysyä saa ja esittää omia toiveita esimerkiksi yhteiseksi tapahtumaksi! Käytäntö ja tutkimukset osoittavat, että kulttuurikaveritoiminta madaltaa kynnystä osallistua kulttuuritoimintaan, se lisää osallistuvien aktiivisuutta, hyvinvointia, vuorovaikutusta, yhteisöllisyyttä ja siten edistää terveyttä.

LIITE sinäkin kulttuurikaverin postituslistalle! Lähetä sähköpostia osoitteeseen: anita.korte@gmail.com ja ilmoita haluavasi sähköpostia. Siitä se alkaa!

Jos sinulla on tiedossa mielenkiintoinen tutustumiskohde, jossa haluaisit vierailla, tai henkilö ja hyvä luennonaihe, josta haluaisit kuulla lisää, niin kerro siitä meille. Pyrimme kartoittamaan uusia paikkoja, kohteita ja puheenaiheita jäseniltojen tai yleisötilaisuuksien teemoiksi mahdollisuuksiemme mukaan.