Lämpimästi tervetuloa talvi- ja kevätkauden tapahtumiimme

TAPAHTUU HELMIKUUSSA

Tiistaina 20.2. klo 17-19 vietämme jäseniltaa Ortodoksisen Kulttuurikeskuksen kokoushuoneessa, Kauppakatu 44, Joensuu. Vieraiksi saapuvat apteekkari Eija Inola ja proviisori Elisa Mäkihonko Joensuun Keskusapteekista. He kertovat yleisellä tasolla luustolääkkeistä ja markkinoille tulleista uusista luustolääkkeistä. Lyhyen alustuksen jälkeen on aikaa keskustelulle ja kysymyksille. Tule kuulemaan ja kysymään mieltäsi askarruttavista asioista. Kahvitarjoilu. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta viimeistään 12.2. mennessä Tuula Aroselle tekstarilla tai soittaen numeroon 040 595 5027 tai sähköpostilla osoitteeseen arotuuli28@gmail.com

TAPAHTUU MAALISKUUSSA

Torstaina 15.3. klo 17 jäsenillan vieraaksi saamme omahoidon suunnittelija Vuokko Mäkitalon Suomen Luustoliitosta. Vuokon aiheina ovat Luustoliiton kuntoutuspalvelut ja vertaistuki omahoidon tukena. Kahvitarjoilu. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta viimeistään 8.3. mennessä Tuula Aroselle tekstarilla tai soittaen numeroon 040 595 5027 tai sähköpostilla osoitteeseen arotuuli28@gmail.com. Tilaisuus pidetään Senioripihan Matti-talon ravintola Suvannossa, Rauhankatu 1 A, Joensuu

TAPAHTUU HUHTIKUUSSA

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS pidetään torstaina 12.4. klo 17-19
Esillä yhdistyksen sääntöjen määräämät asiat. Tilaisuuden yhteydessä pieni kulttuuriyllätys! Kahvitarjoilu. Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavaliosta viimeistään 5.4. mennessä Tuula Aroselle tekstarilla tai soittaen numeroon 040 595 5027 tai sähköpostilla osoitteeseen arotuuli28@gmail.com. Tervetuloa kevätkokoukseen Senioripihan Matti-talon ravintola Suvantoon, Rauhankatu 1 A, Joensuu.

TAPAHTUU TOUKOKUUSSA

Kesän kynnyksellä keskiviikkona 16.5. klo 17 sukellamme taiteen pariin ja tutustumme Joensuun TAIDEMUSEO ONNIIN. Vuonna 1894 valmistunut arkkitehti Theodor Deckerin piirtämä rakennus palveli klassisena lyseona vuoteen 1974. Taidemuseona talo on toiminut vuodesta 1981 lähtien.

Vajaan tunnin kestävän opastetun kierroksen aikana kuulemme talon historiaa ja tutustumme museon taidenäyttelyihin ja -kokoelmiin. Myös taidemuseon puodissa voi piipahtaa ja tehdä lahja- sekä tuliaisostoksia.

Museokierroksen jälkeen kävelemme kulman taakse ravintola Local Bistroon, jossa nautimme iltakahvit/teet ja vaihdamme mielipiteitä näkemästämme ja kokemastamme. Luustoyhdistys tarjoaa sinulle museokierroksen ja opastuksen, ravintolailta on omakustanteinen.

Sitovat ilmoittautumiset museokäynnille viimeistään 14.5. Tuula Aroselle joko puhelimitse tai tekstarilla numeroon 040 595 5027 tai sähköpostitse osoitteeseen arotuuli28@gmail.com. Mukaan mahtuu max. 30 henkilöä. Tavataan klo 17 taidemuseon sisäpihalla pääoven edessä, Kirkkokatu 23. Ripaus taidetta kuuluu jokaiseen päivään - tulethan sinäkin mukaan!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KULTTUURIKAVERI tiedottaa

Anita Kortelainen on kulttuurikaveritoiminnan vetäjä. Hän lähtee omalla kustannuksellaan seuraksi erilaisiin kulttuuritapahtumiin, kuten museoon, elokuviin, kirjastoon, taidenäyttelyyn, konserttiin ja tiedottaa ko. tapahtumista. Kysyä saa ja esittää omia toiveita esimerkiksi yhteiseksi tapahtumaksi! Käytäntö ja tutkimukset osoittavat, että kulttuurikaveritoiminta madaltaa kynnystä osallistua kulttuuritoimintaan, se lisää osallistuvien aktiivisuutta, hyvinvointia, vuorovaikutusta, yhteisöllisyyttä ja siten edistää terveyttä.

LIITE sinäkin kulttuurikaverin postituslistalle! Lähetä sähköpostia osoitteeseen: anita.korte@gmail.com ja ilmoita haluavasi sähköpostia. Siitä se alkaa!

Jos sinulla on tiedossa mielenkiintoinen tutustumiskohde, jossa haluaisit vierailla, tai henkilö ja hyvä luennonaihe, josta haluaisit kuulla lisää, niin kerro siitä meille. Pyrimme kartoittamaan uusia paikkoja, kohteita ja puheenaiheita jäseniltojen tai yleisötilaisuuksien teemoiksi mahdollisuuksiemme mukaan.