TUOREITA TAPAHTUMIA, syksy 2017: TILAISUUKSIA

Yhdistyksen syyskokous to 23.11.2017 klo 17-19 Minnansalissa, Vapaudenkatu 39-41, Jkl. Esillä sääntömääräiset asiat. Tilaisuus alkaa Farmaseutti Maria Mäkelän luennolla aiheesta: Iäkkään monilääkitys. Tervetuloa esittämään kysymyksiä ja vaikuttamaan yhdistyksen toimintaan.

Keski-Suomen alueella järjestetään kaksi TULE- kuntoon, seniori! -luentoa
Viitasaarella ti  19.9. klo 18, Viitasaaren valtuustosali (Keskiti e 10). Luennoijana Eeva-Liisa Julkunen.

Jämsässä ma 16.10 klo 18, Viti kkalan koulu (Joonaanti e 1). Luennoijana Sinikka Kilpikoski.

Yleisöluento ma 23.10. klo 17–19 Minnansalissa (Vapaudenkatu 39–41). Aiheena on Osteoporoosi ja siihen liitt yvät ajankohtaiset asiat. Puhujana Endokrinologian- ja sisätauti en erikoislääkäri Anna-Mari Koski. Tervetuloa!

Koko perheen Halloween- tapahtuma la 28.10. klo 13–16, Ruthin vanha juhlasali, tarkemmin Keskisuomalaisen menoinfoa. Tervetuloa lapset ja lapsenmieliset!

Yhdistys osallistuu Keski-Suomen sairaanhoitopiirin valoviikoille vk:t 43-45.
Saatavilla uusimpia esitteitä.

Jyväskylän kaupungin seniorimessut 2.10. klo 10–14.30 Jyväskylän kaupungin teatterilla (Vapaudenkatu 36). Tapahtumassa on mukana yhdistyksestä Osteoporoosineuvoja Mirja Kalima.

Tiedoksi: Arvoisat Keski-Suomen Luustoyhdistyksen jäsenet, hallituksen väki ottaa teihin yhteyttä puhelimitse alkusyksystä. Haluamme kysyä jokaiselta millaista toimintaa omalta yhdistykseltä odotetaan ja mitä kautta haluatte saada lisätietoja yhdistyksen toiminnasta. Jokaisen mielipide on meille tärkeä ja arvokas toiminnan kehittämisen kannalta. Kuulemisiin!

Syksy 2017: LIIKUNTAA

LUUSTOJUMPPAA

Tervetuloa luustoa vahvistavaan jumppaan
Aiheina on luustoa ja lihaksistoa vahvistavaa liikuntaa ja tasapainoharjoituksia.
Jokainen tekee liikkeensä omien voimavarojensa mukaan.
Maksu on 10 euroa / syyslukukausi.

Aika on parittomien viikkojen perjantait klo 12.00 - 13.30.
Paikka on Sepän keskus, isotooppisali
Kyllikinkatu 1
40100 Jyväskylä

Yhteystiedot:
Mervi Kinnunen, kliininen asiantuntijasairaanhoitaja/osteoporoosi
merviannikki.kinnunen(at)ksshp.fi

Jumppapäivät: syksy 2017
15.9
29.9

OHJATUT RYHMÄT (Jyväskylän kaupunki)

Jyväskylän kaupungin jumpparyhmä osteoporoosia sairastaville alkaa ma 4.9. klo 16-17 Puistokoululla, Puistokatu 7-9, käynti sisäpihan puolelta. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Lisätietoa muista Jyväskylän ohjatuista liikuntaryhmistä sekä mm. liikuntaneuvonnasta löydät kaupungin nettisivuilta osoitteesta http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/ohjattu_liikunta

SENIORIKORTTI +65 (Jyväskylän kaupunki)

Kortti on tarkoitettu -yli 65-vuotiaille sekä vanhuus- ja työkyvyttömyyseläkeläisille liikunnanharrastukseen.
Lue tarkempaa tietoa alla aukeavasta nettisivusta:

LIIKUNTANEUVONTA (Jyväskylän kaupunki)

Liikuntaneuvonta on tarkoitettu kaiken ikäisille Jyväskyläläisille, jotka terveytensä kannalta liikkuvat riittämättömästi,
eivätkä ole löytäneet sopivaa liikuntamuotoa itselleen. Liikuntaneuvontaan tullaan sairaanhoitajan, terveydenhoitajan tai
lääkärin lähetteellä tai jonkun muun ammattihenkilön suosittelemana. Ajan voi varata myös itse. Liikuntaneuvonta on maksuton.
Lue tarkempaa tietoa alla aukevata nettisivuta:

Keski-Suomen Luustoyhdistys ry:n omat Facebook- sivut on nyt avattu. Käy tykkäämässä meistä!

--------------------------------------------------------------------

JO MENNYTTÄ ....... ....

Hallitus vuonna 2017 puheenjohtaja Anu Salpakoski, varapuheenjohtaja Mirja Venäläinen, sihteeri Sanna Sokero, nettivastaava Päivi Mazzei, liikuntavastaava Mervi Kinnunen, varajäsenet: Else Heikkilä, kulttuurivastaava ja Merja Pentikäinen. Jäsenvastaava Mirja Kalima.

Liikuntasyksy 2017 Jyväskylän kaupungin erityisliikunnan jumpparyhmä jatkuu syksyllä 2017. Tarkemmat tiedot löydät erityisliikunnan kalenterista.

Sääntömääräinen kevätkokous
Tiistaina 18.4. klo 17.00 murtumahoitaja Mervi Kinnunen kertoo ajankohtaisista luustoterveyteen liittyvistä asioista, jonka jälkeen klo 18.00 yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous, paikkana yhdistyksen toimisto, Kilpisenkatu 18, Jyväskylä. Esillä sääntömääräiset asiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Laula kanssain -vertaistukea laulellen, Reumayhdistyksen tilat, Kilpisenkatu 18, Jyväskylä. Aila Kuokkasen säestyksellä lauletaan
- to 23.3. klo 13-15 Teemana : Valssin taikaa
- to 20.4. klo 13-15 Teemana: kevät, vappu ja kesän odotus.
Tarkemmat päivitykset voi tarkistaa Reumayhdistykseltä p. 050 579 1156 tai nettisivuilta www.jyväskylanreumayhdistys.org./kerhot.php

Selkämessut to 6.4. klo 15-20 Jyväskylän kaupunginkirjasto (Vapaudenkatu 39-41), Minnansali. Teemana: Hyvää oloa Keski-Suomeen.  Keski-Suomen Luustoyhdistys mukana messustandilla.

LIIKUNTAA
Jyväskylän kaupungin  jumpparyhmä osteoporoosia sairastaville jatkuu keväällä 2017 alkaen ma 9.1. klo 16-17 Puistokoululla, käynti sisäpihan kautta.

Liikuntaneuvontaa on tarjolla jyväskyläläisille, jotka liikkuvat terveytensä kannalta riittämättömästi, eivätkä ole löytäneet sopivaa liikuntamuotoa itselleen. Liikuntaneuvonta on maksuton, ajanvaraus to klo 8-9 Puh. 014 266 4264.

• Seuraa myös tiedotusta yhdistyksen tulevista tapahtumista kotisivujen kautta.

• TERVETULOA MUKAAN TOIMINTAAN!