Verkostotapaamiset

Seuraava Avokuntoutusverkoston tapaaminen järjestetään keskiviikkona 31.1.2018 klo 12.00-16.00 Sydänliiton tiloissa (Oltermannintie 8, Helsinki). Tapaamisen teemana on etäkuntoutus. Tapaamisen tarkempi ohjelma julkaistaan ja ilmoittautuminen alkaa marraskuun lopulla.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Avokuntoutusverkoston 3. tapaaminen järjestettiin 28.3.2017 Sydänliiton tiloissa Helsingissä. Tapaamisen teemana oli kuntoutuksen vaikutusten arviointi. Tapaamisen ohjelman löydät täältä.

Tapaamisen alustukset, ryhmätyöskentelyn yhteenveto ja muuta materiaalia:

Avokuntoutusverkoston taustaa ja toiminta
Hyvien käytäntöjen jakaminen ryhmissä: Arviointikohteet ja arvioinnin keinot
Mila Gustavsson-Lilius: Kuntoutuksen vaikutusten arviointi
Ryhmäkoherenssin mittaaminen -artikkeli Kuntoutus-lehti 3/2013

Avokuntoutusverkoston 2. tapaaminen järjestettiin 20.4.2016 Sydänliiton tiloissa Helsingissä. Verkostotapaamisen ohjelma löytyy täältä. Tapaamiseen osallistui yhteensä 35 innokasta asiantuntijaa. Kävimme monipuolista keskustelua tapaamisen teemoista, joista Avokuntoutusverkoston työryhmät olivat koonneet seuraavan materiaalin:

Työryhmä 1: Avo- ja ryhmämuotoisen kuntoutuksen tavoitteet, tulokset ja vaikutukset
Koollekutsujat: Anne Porthén, Aivovammaliitto ja Hannu Kapanen, Invalidiliitto

Tavoitteet
Tulokset
Vaikutukset

Työryhmä 2: Sähköisen alustojen ja palveluiden hyödyntäminen avo- ja ryhmämuotoisessa kuntoutuksessa
Koollekutsujat: Marika Sorvari, Suomen Syöpäyhdistys ja Mervi Puolanne, Hengitysliitto

Etäkuntoutus
Asiakaslähtöinen ICF-pohjainen mobiili arviointityökalu
Yhteenveto

Avokuntoutusverkoston 1. tapaaminen järjestettiin 3.9.2015 Sydänliiton tiloissa Helsingissä. Tapaamisen teemana oli Avokuntoutuksen yhteisiä onnistumisia. Avokuntoutusverkoston tapaamisen ohjelman löydät täältä.

Verkostotapaamisessa oli paikalla 58 avokuntoutuksesta kiinnostunutta kolmannen ja julkisen sektorin, palveluntuottajien sekä rahoittajien edustajaa. Tapaamisessa syntyi vilkasta ja innostunutta keskustelua.

Tapaamisen alustukset ja materiaali:

• Janne Jalavan (RAY) alustus
  • Tuula Ahlgrenin (Kela) alustus
  • Avokuntoutustoimijoille ennen tapaamista tehdyt kyselyt

Yhteenveto tapaamisen oppimiskahvilatyöskentelystä ja keskusteluista:

Yhteenvetona Avokuntoutusverkoston 1. tapaamisesta voidaan todeta, että osallistujat haluavat tavata edelleen sekä paneutua avokuntoutuksen käytännön asioihin hyviä käytäntöjä jakamalla ja yhteistyötä tehden.

Lisäksi tapaamisen lopussa päätettiin, että Avokuntoutusverkostoon ja sen postituslistalle voi ilmoittautua laittamalla sähköpostia pauliina.tamminen@luustoliitto.fi.